U heeft geen artikelen in uw winkelwagen.
Close
Zoek
Filters

FAQ

FAQ : VEELGESTELDE VRAGEN

Onderstaand een lijst met veel gestelde vragen. Neem gerust contact op met onze klantendienst wanneer je niet verder geholpen bent na het lezen van onze FAQ. We proberen je zo snel mogelijk te helpen! Ook voor opmerkingen, suggesties of klachten kan je steeds bij onze klantendienst terecht.

Vragen over assortiment
Vragen over bestellen
Vragen over betalen
Vragen over verzenden / leveren
Vragen over retourneren
Overige vragen


VRAGEN OVER ASSORTIMENT


HOE TAILLEREN DE KLEDINGSTUKKEN VAN MY WISH?

We hebben een divers aanbod van merken in onze collectie. Sommige merken hanteren standaardmaten, terwijl andere eerder klein tailleren. Schoenen tailleren meestal normaal. We proberen zoveel mogelijk informatie over de pasvorm te geven in de productomschrijving. Zo ben je altijd op de hoogte of een bepaald artikel groot of klein tailleert. Als je twijfelt, neem dan contact op met de klantendienst. Je kan ook de fysieke winkel contacteren voor meer advies. Hou het artikelnummer, de fabrikant en/of een omschrijving bij de hand, dan weet de verkoopster snel over welk artikel het gaat.

My Wish, Brusselsestraat 19, 9200 Dendermonde
Contact : +32 (0)52 52 01 84
E-mail: info@mywish.be

IK WEET NIET WELKE MAAT IK MOET KIEZEN.

Als je ondanks de productomschrijving toch nog twijfelt over de juiste maat, neem dan contact op met de klantendienst. We helpen u graag verder. Blijkt de maat achteraf toch niet goed te zitten, dan kan je retourneren. Past u toch liever zelf? Dan kan u terecht in onze fysieke winkel. Tip: Stel uw wishlist samen via onze webshop en breng deze mee naar de winkel. Onze verkoopsters verwelkomen u graag en staan klaar met advies op maat. Aarzel dus niet om onze winkel ook eens een bezoekje te brengen.

WAT IS EEN WISHLIST?

Via de webshop kan je een verlanglijstje samenstellen waarin je favoriete kledingstukken bewaart, maar nog niet meteen afrekent. Deze lijst is heel handig: als je het meeneemt naar de winkel, dan kan je snel je favoriete stuks terugvinden en passen. Of je kan de lijst doorsturen naar de klantendienst voor meer info. Of je kan je verlanglijstje delen met vrienden, familie… Zo krijg je volgende keer een cadeau dat je echt graag wil. Je kan je persoonlijke wishlist steeds raadplegen en wijzigen via het hartje rechtsboven.

WAT IS DE BETEKENIS VAN DE MAAT TU.

TU is een afkorting van Taille Unique, dit wil zeggen dat er maar 1 maat is voor iedereen. Dit kledingstuk heeft meestal veel stretch of heeft een ruime pasvorm.

IK WIL EEN KLEDINGSTUK BESTELLEN MAAR MIJN MAAT IS ER NIET MEER.

Niet getreurd! Soms komt een bepaald artikel weer vrij, bijvoorbeeld als een andere klant een bestelling van datzelfde artikel annuleert of wanneer de stock opnieuw wordt aangevuld. Laat op de betreffende artikelpagina je e-mailadres achter en je krijgt van ons bericht zodra je maat opnieuw is aangevuld. Je kan ook informeren in de fysieke My Wish winkel, want deze heeft soms een andere voorraad dan de webshop. Geef het artikelnummer, de fabrikant en/of een omschrijving door aan de verkoopster, dan kan ze snel de voorraad van de winkel raadplegen en eventueel het gewenste kledingstuk voor jou opzij hangen.

My Wish, Brusselsestraat 19, 9200 Dendermonde
Contact : +32 (0)52 52 01 84
E-mail: info@mywish.be

ZIJN DE KLEUREN OP DE FOTO’S WAARHEIDSGETROUW ?

We willen graag dat jij de juiste info krijgt en met een gerust hart je product naar keuze kan bestellen. Toch kan het gebeuren dat de kleur op je beeldscherm een beetje afwijkt van de werkelijke kleur van het product (lichtinval, beeldscherminstellingen…). Wij doen echter ons best om onze producten zo waarheidsgetrouw mogelijk in beeld te brengen. Heb je toch nog vragen over kleuren, contacteer dan de klantendienst : webshop@mywish.be

HOE BLIJF IK OP DE HOOGTE VAN ACTIES, TRENDS EN NIEUWTJES?

We hebben bijna wekelijks nieuwe collecties die je steeds op onze homepage onder de rubriek NIEUWKOMERS (NEW ARRIVALS) kan terugvinden. Wil je niets missen over de nieuwste trends, aanbiedingen en acties, like dan onze Facebook-pagina en schrijf je in op onze nieuwsbrief. Ook via Instagram houden we je op de hoogte!

KAN IK EEN CADEAUBON OP DE WEBSHOP KOPEN?

Cadeaubonnen kan je bestellen onder de rubriek PRODUCTEN via de link GIFT CARDS. Je kiest één of meerdere virtuele en/of fysieke bon(nen) met een bedrag naar keuze. Een fysieke cadeaubon kan je naar jezelf laten opsturen, of rechtstreeks naar de gelukkige. Je vult gewoon zijn/haar gegevens in bij het leveringsadres. Virtuele cadeaubonnen worden steeds naar het opgegeven mail adres gestuurd. Cadeaubonnen worden niet in geld omgezet, geretourneerd of geruild.

IK HEB EEN CADEAUBON GEKREGEN, KAN IK HIERMEE BETALEN OP DE WEBSHOP?

Je kan zowel met een fysieke als met een virtuele cadeaubon betalen in onze webshop. De enige beperking is dat bij gebruik van de cadeaubon op de webshop de eventuele restwaarde ook op de webshop moeten worden opgenomen.

IK HEB EEN CADEAUBON GEKREGEN, KAN IK HIERMEE BETALEN IN DE WINKEL?

Je kan zowel met een fysieke als met een virtuele cadeaubon betalen in onze winkel. De enige beperking is dat bij gebruik van de cadeaubon in de winkel de eventuele restwaarde ook in de winkel moeten worden opgenomen. Onze verkoopsters helpen je graag met het samenstellen van een gepaste outfit.

IS HET AANBOD OP DE WEBSHOP HETZELFDE ALS IN DE FYSIEKE WINKEL?

Ja, alles wat je in de webshop ziet, vind je meestal ook in onze fysieke winkels. Maar niet omgekeerd! Dat wil zeggen dat het aanbod in onze fysieke winkel groter is. Voor een ruimere keuze ben je dus van harte welkom in onze winkel!

My Wish, Brusselsestraat 19, 9200 Dendermonde
Contact : +32 (0)52 52 01 84
E-mail: info@mywish.be


VRAGEN OVER BESTELLEN


HOE PLAATS IK MIJN BESTELLING?

  • Maak je keuze uit onze collectie (selecteer maat, kleur en aantal).
  • Voeg toe aan je ‘shopping bag’.
  • Als je nog een artikel wil kopen, kan je dit ook nog toevoegen aan je ‘shopping bag’.
  • Om te betalen, klik je op de shopping bag (rechtsboven).
  • Controleer je bestelling en klik op 'Ga naar winkelwagen'.
  • Om een bestelling te plaatsen heb je een account nodig. Heb je nog geen account?
    Maak er dan een aan. Heb je al een account, log dan in met de gegevens die je gebruikt hebt bij een vorige bestelling. Wachtwoord vergeten? Vraag uw wachtwoord hier opnieuw aan.
    Vul je persoonlijke gegevens in of controleer ze. Zorg dat deze gegevens zeker juist zijn, zodat wij je pakje goed kunnen afleveren of je makkelijk kunnen contacteren.
  • Kies je verzendmethode. Je kunt je pakje ophalen in onze winkel of via één van onze shoppingproviders (BPost, DPD, DHL, …) laten leveren.
    Betaal via Mollie of Paypal. Er zijn verschillende betaalmethodes mogelijk. Visa, Mastercard, bancontact voor Belgische klanten en iDEAL voor Nederlandse klanten. Je pakje zal snel geleverd worden via de gekozen verzendmethode nadat we je betaling ontvangen hebben. Via e-mail word je op hoogte gehouden van het verdere verloop.

IK BEN EEN NIEUWE KLANT, HOE MAAK IK EEN ACCOUNT AAN?

Als je nog geen klant bent op de My Wish webshop, moet je jezelf eerst registreren. Klik rechtsboven op het icoontje van 'account', kies vervolgens registreren en doorloop de stappen om je aan te melden. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je aanmelding waarna je direct verder kunt winkelen.

IK BEN MIJN WACHTWOORD VERGETEN.

Vraag uw wachtwoord hier opnieuw aan.

Lukt dat niet? Neem dan contact op met onze klantendienst op webshop@mywish.be

IS ONLINE BESTELLEN VEILIG?

Je online veiligheid is prioritair voor ons! Online bestellen bij My Wish is veilig. De uitwisseling van je gegevens met onze systemen wordt beveiligd via een SSL (Secure Socket Layer) certificaat. Voor het verwerken van je betaling werken we samen met Mollie en Paypal. Beide online betalingsproviders maken het betalen zéér gebruiksvriendelijk, steeds met een optimale veiligheid en privacy in het oog.

KAN IK BESTELLEN VIA DE FYSIEKE MY WISH WINKEL?

Neen, je kan niet bestellen via onze winkel. Maar je kan wel kledingstukken laten opzij hangen. Geef altijd het artikelnummer, fabrikant en/of beschrijving door dan weet de verkoopster snel waarover het gaat en kan ze de beschikbaarheid in de winkel checken.

My Wish, Brusselsestraat 19, 9200 Dendermonde
Contact : +32 (0)52 52 01 84
E-mail: info@mywish.be

KAN IK RESERVEREN VIA DE FYSIEKE MY WISH WINKEL?

Ja, je kan kledingstukken laten reserveren. Geef altijd het artikelnummer, de fabrikant en/of een beschrijving van het gewenste kledingstuk door dan weet de verkoopster snel waarover het gaat en kan ze de beschikbaarheid in de winkel checken.

My Wish, Brusselsestraat 19, 9200 Dendermonde
Contact : +32 (0)52 52 01 84
E-mail: info@mywish.be

VANUIT WELKE LANDEN KAN IK BESTELLEN?

België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland. Wil je een pakket versturen naar een ander land: stuur dan een mail naar webshop@mywish.be. Mail je wishlist door, dan kunnen we je laten weten hoeveel de verzending- en retourkosten bedragen (naargelang het land en het gewicht van je pakje).

IK WILDE MIJN BESTELLING AFRONDEN MAAR EEN ARTIKEL IS PLOTS NIET MEER LEVERBAAR?

Jammer dat het niet gelukt is om je bestelling af te ronden. Onze oprechte excuses hiervoor! De artikelselectie op de site is ‘live’ en is gekoppeld aan de werkelijke voorraden in ons magazijn. Dat betekent dat een artikel pas voor jou gereserveerd is als je het bestelproces helemaal doorlopen en met succes afgerond hebt. Tot dan kan een andere klant hetzelfde artikel bestellen. Als dat gebeurt, ontvang je tijdens het bestellen een melding dat het artikel niet langer voorradig is.

KAN IK MIJN BESTELLING VOLGEN?

Je hebt gekozen voor levering via Bpost, DPD of DHL: dan kun je in bijna alle gevallen via 'track-and-trace' je pakje volgen. Je krijgt een mail met het trackingnummer van je pakket.

Je hebt gekozen voor levering in de winkel: dan kan je jouw bestelling afhalen in de winkel.

Normaal gezien wordt je bestelling na 2 tot 6 werkdagen geleverd, afhankelijk van je betalingsmethode.

WAT DOEN JULLIE MET MIJN PERSOONLIJKE GEGEVENS?

Jouw persoonlijke gegevens worden opgenomen in het klantenbestand van My Wish voor het uitvoeren van de overeenkomst/bestelling, het voeren van een verantwoord klanten- en risicobeheer en eventuele marketingdoeleinden. Je gegevens worden nooit aan derden verstrekt of verkocht. Je hebt altijd recht op inzage en correctie van je gegevens in ons bestand. Neem daarvoor eenvoudigweg contact op met onze klantenservice. Als je een account hebt, log je gewoon in op de site om je gegevens zelf te raadplegen of aan te passen. Meer info vind je bij Privacy en Cookies.

KAN IK MIJN BESTELLING ANNULEREN?

Ja, je kan je bestelling annuleren op voorwaarde dat ze nog niet verstuurd is. Heb je al betaald? Dan storten we je het volledige bedrag zo snel mogelijk terug. Wanneer je in het bezit bent van een account kan je inloggen en jouw bestelling annuleren onder de rubriek account, sub rubriek bestellingen. Indien je niet over een account beschikt of indien je er niet in slaagt jouw bestelling via de webshop te annuleren, gelieve dan zo mogelijk de klantendienst: webshop@mywish.be te contacteren om een annulatie aan te vragen.


VRAGEN OVER BETALEN


HOE BETAAL IK MIJN BESTELLING?

Je kan online betalen via Creditcard (Visa en Matercard), Bancontact voor Belgische klanten en iDEAL voor Nederlandse klanten. We werken hiervoor samen met Mollie en Paypal. Beide betalingsproviders bieden naast de gebruikelijke betaling met kaart ook een aantal andere online betalingsmogelijkheden aan. My Wish heeft geen toegang tot jouw vertrouwelijke betalingsgegevens. Ongeacht welke betaalmethode je kiest, we kunnen je bestelling pas verzenden als we je betaling ontvangen hebben.

IS ONLINE BETALEN VEILIG BIJ MY WISH?

Jouw online veiligheid is prioritair voor My Wish. Voor het verwerken van je betaling werken we samen met Mollie en Paypal. Deze beveiligde betaalsystemen maken het mogelijk alle betalingen heel gebruiksvriendelijk te uit te voeren, met een optimale veiligheid en privacy. Dankzij Mollie en Paypal betaal je met het betaalmiddel van je keuze. Je financiële gegevens worden in alle veiligheid verwerkt. Het nummer van je kredietkaart wordt alleen doorgegeven aan de financiële instelling die de transactie uitvoert. De communicatie met de financiële instellingen gebeurt volgens de door deze instellingen opgelegde en gecertificeerde transmissie- en beveiligingsprotocollen.

IK HEB EEN CADEAUBON GEKREGEN, KAN IK DIE OP DE WEBSHOP GEBRUIKEN?

Je kan met elk type cadeaubon betalen in de webshop. De enige beperking is dat bij gebruik van de cadeaubon op de webshop de eventuele restwaarde ook op de webshop moet worden opgenomen. Uiteraard kan je de cadeaubon ook steeds in onze winkel te Dendermonde gebruiken. Onze verkoopsters helpen je graag met het samenstellen van een gepaste outfit!

My Wish, Brusselsestraat 19, 9200 Dendermonde
Contact : +32 (0)52 52 01 84
E-mail: info@mywish.be


VRAGEN OVER VERZENDEN/LEVEREN


BETAAL IK VERZENDKOSTEN?

Je betaalt geen verzendkosten als je ervoor kiest om je bestelling af te halen in onze winkel. Laat je de bestelling verzenden, dan zijn de verzendkosten afhankelijk van het aangekochte bedrag (inclusief btw) in combinatie met het land waarnaar je verzend:

  • Verzending naar België:
    Tarief: € 5,95
    Gratis vanaf € 75,00

  • Verzending naar Nederland:
    Tarief: € 5,95
    Gratis vanaf € 100,00

  • Verzending naar Luxemburg:
    Tarief: € 8,95
    Gratis vanaf € 100,00

  • Verzending naar Duitsland:
    Tarief: € 8,95
    Gratis vanaf € 100,00

  • Verzending naar Frankrijk:
    Tarief: € 10,95
    Gratis vanaf € 100,00

Wil je een pakket versturen naar een ander land: stuur dan een mail naar webshop@mywish.be.

Mail je wishlist door (Wat is een wishlist?), dan kunnen we je laten weten hoeveel de verzending- en retourkosten bedragen (naargelang het land en het gewicht van je pakje).

Als je pakket niet wordt opgehaald of je een fout adres aan ons doorgeeft dan worden de verzendkosten en de retourkosten doorgerekend en zullen deze niet terugbetaald worden.

HOE EN WAAR KAN IK MIJN BESTELLING LATEN LEVEREN?

Je kan je bestelling gratis ophalen in onze winkel of je kan het laten leveren door een van onze shipping providers in België, Nederland, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk, mits betaling van verzendkosten. Wil je een pakje versturen naar een andere land: stuur een mail naar webshop@mywish.be.

Indien er niemand thuis is bij de aflevering, dan zal de chauffeur een briefje in de brievenbus achterlaten. Je kunt je pakje dan afhalen in het postkantoor, een afhaalpunt in jouw buurt of een Bpack 24/7 automaat.

VERZENDEN NAAR EEN ANDER LAND DAN BELGIË OF NEDERLAND?

Wil je een bestelling naar een ander land dan België of Nederland laten verzenden, maak dan een wishlist. Dit doe je door naar het gewenste product te gaan en op de knop “toevoegen aan wishlist” te klikken. Als je alle producten hebt toegevoegd kan je een overzicht terugvinden door op het hartje rechtsboven te klikken. Aan de hand van dat overzicht laten we je weten hoeveel de verzendings- en retourkosten zijn. Betalen kan via overschrijving. Van zodra het verschuldigde bedrag gestort is, sturen we de artikels op.

HOELANG DUURT HET VOORDAT IK MIJN BESTELLING ONTVANG?

Ongeacht welke betaalmethode je kiest, we kunnen je bestelling pas verzenden als we je betaling ontvangen hebben. Normaal gezien duurt het 2 tot 6 werkdagen voor je bestelling geleverd wordt. Als je betaalt via overschrijving, kan het iets langer duren omdat we wachten tot het bedrag op onze rekening staat. Je ontvangt een mail wanneer je bestelling verstuurd wordt. Via de gekozen shipping provider (BPost, DPD, DHL, …) krijg je ook altijd een mail met daarin een link om jouw pakje te kunnen volgen. Indien je niet thuis (of op het adres dat je opgegeven hebt) bent bij de aflevering, dan zal de chauffeur een briefje in de brievenbus achterlaten. Je kunt je pakje dan afhalen in het postkantoor, een afhaalpunt in jouw buurt of een Bpack 24/7 automaat.


VRAGEN OVER RETOURNEREN


KAN IK MIJN BESTELLING RETOURNEREN?

Jammer dat je niet tevreden bent. Je kan de producten geheel of gedeeltelijk terugsturen door het volgen van de instructies op het ingesloten retourdocument. Vindt u het retourdocument niet terug, dan kan u dit document steeds downloaden op volgende link retourformulier.

Termijn : stuur het pakje binnen de 14 dagen na ontvangst terug naar het juiste retouradres.

Producten : wij aanvaarden enkel artikelen in originele (ongebruikte en onbeschadigde) staat, met bijbehorende prijskaartjes en/of etiketten. Uiteraard is het passen van de kleding wel toegestaan.

Verpakking : verpak de retour zorgvuldig om beschadiging tijdens het transport te vermijden. Hergebruik indien mogelijk de My Wish verpakking, zo spaar je geld en milieu!

Retouradres : My Wish Webshop, Brusselsestraat 19, 9200 Dendermonde

BETAAL IK RETOURKOSTEN?

Ja, de retourkosten zijn voor rekening van de klant.

  • Retour vanuit België: € 5,95.
  • Retour vanuit Nederland: € 6,95.
  • Retour vanuit Luxemburg of Duitsland: € 8,95.
  • Retour vanuit Frankrijk:€ 10,95.
  • Retour vanuit overige landen: op aanvraag.

U kan er uiteraard ook voor opteren om de producten terug te sturen zonder gebruik te maken van het retourdocument en dit naar het volgende adres: My Wish Webshop, Brusselsestraat 19, 9200 Dendermonde. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen in dit geval voor uw rekening.

HOE EN WANNEER BETAALT MY WISH GERETOURNEERDE ARTIKELS TERUG?

De terugbetaling is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. De terugstorting zal automatisch gebeuren via de betaalmethode die je hebt gekozen bij het bestellen van het pakje (MasterCard, Visa, Maestro, overschrijving, …). We betalen een retour terug binnen de 14 werkdagen nadat we de retourzending ontvangen hebben op ons adres.

Als de retour is gebeurd via de instructies op het retourformulier, dan wordt de retourkost bij de terugbetaling afgehouden.

Indien u een gezamenlijk aanbod van producten voor een verminderde prijs heeft gekocht en deze bestelling gedeeltelijk wenst terug te sturen, dan betalen wij aan u het verschil tussen het door u betaalde bedrag voor het gehele gezamenlijk aanbod en de som van de onverminderde prijs van de producten die deel uitmaken van het gezamenlijk aanbod die u niet terugstuurt.

WAT MOET IK DOEN ALS HET ARTIKEL BESCHADIGD IS TOEGEKOMEN?

Vooraleer wij een bestelling verzenden doen wij een kwaliteitscontrole. Is er tijdens de verzending toch een beschadiging gebeurd of voldoet het artikel niet aan de kwaliteitsnormen, aarzel dan niet om onze klantendienst te contacteren: webshop@mywish.be.

KAN IK RUILEN?

Neen, producten die via de webshop zijn aangekocht kan je niet online ruilen, wel in onze fysieke winkel. Je kan de producten wel retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen.


OVERIGE VRAGEN


HOE MELD IK EEN KLACHT?

We doen er alles aan om een perfect product te leveren. Voldoet een kledingstuk toch niet aan je verwachtingen, neem dan contact op met onze klantenservice: webshop@mywish.be. We doen er alles aan om je nog dezelfde dag een oplossing aan te reiken. Lukt dat niet, dan mag je ten laatste binnen de paar dagen een reactie van ons verwachten.

Ook voor algemene klachten, klachten over de website, de levering of de voorwaarden kan je bij de klantenservice terecht. Niet tevreden over onze oplossing of ons antwoord op je klacht? Mail naar webshop@mywish.be en we maken er snel werk van.

KAN IK MEERDERE KORTINGSCODES TEGELIJKERTIJD GEBRUIKEN?

Helaas is het niet mogelijk om meerdere kortingscodes tegelijkertijd te gebruiken. Een tip: gebruik altijd eerst de code die de hoogste korting geeft.

IK HEB EEN SUGGESTIE!

Heb je ideeën om onze site nog te verbeteren? Of merkte je ergens een foutje op? Laat het ons via mail weten: webshop@mywish.be. We zijn altijd benieuwd naar je feedback!